Nieuwsitems


Nieuws

MIJN THUIS

Een kijkje in de keuken van bouw en interieur
Nieuws

Schrijver zonder boeken

Artikel Dagblad de Limburger

Omlijst je bedrijfsjubileum met een glossy magazine!

Nieuws

MIJN LEVEN……IK HOU VAN JOU!!!!!!

Tekstschrijver

WAAROM WÉL EEN BOEKHOUDER, ECHTER GÉÉN PROFESSIONEEL (FREELANCE) TEKSTSCHRIJVER?

MIJN THUIS

Een kijkje in de keuken van bouw en interieur

BouwTekst levert ook haar redactionele bijdragen aan het tweemaal per jaar verschijnende magazine ONS THUIS van 4Plus/BPG bouwmaterialen.

Schrijver zonder boeken

'Zodra het af is zegt telkens een stemmetje in me: het moet anders'

"Ik had niet de fysiek om vuilnisman te worden, niet de gladde tong om verkoper te zijn. Ik wilde alleen maar schrijver worden."
“Ik was 15 en wilde maar één ding: schrijven!”
Rubriek: Uitgelicht, verschenen in Dagblad de Limburger.
Auteur: Ron Buitenhuis.

Zijn twee stiefkinderen werden vermoord. Een pakkend thema voor Bert Heijnens derde boek. Maar de man die de hele bouwwereld kent, heeft nooit iets gepubliceerd. ‘Ken je het lied: ‘Hij was maar een clown’?

M’n derde nog-steeds-niet-uitgegeven-boek gaat over de moord op twee kinderen van 7 en 9 jaar uit het Brabantse-dorp Bavel bij Breda. Waar gebeurd. Ik heb het letterlijk van dichtbij meegemaakt. Het waren de kinderen van mijn toenmalige vriendin. Vermoord door hun vader, die de scheiding niet kon verwerken en aansluitend zelfmoord pleegde. De diepere laag van het boek gaat er over dat het heel makkelijk is hem daarvoor te veroordelen, zeker in deze respectloze en door sensatie gedreven maatschappij. Terwijl we ons tegelijkertijd de vraag moeten stellen: schuilt er niet in ieder van ons een moordenaar, als we emotioneel in het nauw worden gedreven, geen uitweg meer zien? Dat is de boodschap die ik wil vertellen. Laten we in godsnaam ophouden met alles en iedereen de hele dag op Facebook of Instagram te be- en te veroordelen. Al die etiketjes en labels die we mensen blindelings opplakken, zonder ze ooit echt gesproken te hebben. Hebben jij en ik het recht uit te maken of Dries Roelvink een sneu figuur is? Is Jos Brech echt een monster?
Ik wil dieper graven
Of het boek ooit uitkomt? Oprecht, jazeker. Echter zodra het af is zegt steeds dat ‘stemmetje’ in me: het moet anders, ik wil nog dieper graven. Is het wel de moeite waard of is het wel goed genoeg? In de drie boeken die klaarliggen heb ik als het ware m’n leven van me af geschreven. Alle drama’s, alle wendingen, alle wijsheden. Pratende mensen laten zelden het achterste van hun tong zien, omdat ze willen voldoen aan het imago dat ze van zichzelf hebben neergezet. Schrijvende mensen halen juist de mooiste zinnen uit de geheime krochten van hun ziel, omdat ze weten dat ze de woorden op papier altijd kunnen heroverwegen.

Het Vreemde Bed

Misschien ben ik nog niet klaar met schrappen en heb ik daarom nog niks gepubliceerd. Misschien moet ik nog enkele gênedrempels passeren. ‘Het vreemde bed’ gaat over mijn onbewuste heimwee naar Limburg in de jaren dat ik in Brabant woonde. Voor theater Chassé zag ik de truck van Rowwen Hėze staan. En opeens was daar die steek in m’n lijf, die rare pijn die heimwee heet. Hun muziek deed me voor even weer thuis komen. Terug in Limburg raakte ik bevriend met ex-bassist Jan Philipsen die ik mag begeleiden bij zijn boek over de naamgever van de band, de excentrieke Peelbewoner Christiaan (rowwen) Heze.

Klooster

Ik weet als geen ander wat verlies van dierbaren met je doet. Zelf had ik liefst zeven jaar nodig om de dood van mijn eigen vrouw Yvonne een plekje te geven. Ze was nog maar net 26 toen ze overleed aan een hersenbloeding. Ik bleef achter met twee kinderen van 2 en 4 jaar oud. Dan is het meer overleven dan leven. Van m’n vader, die fabrieksarbeider was bij de Globe in Tegelen, leerde ik twee dingen: doorzetten en blijven geloven in jezelf en vertrouwen houden dat uiteindelijk altijd alles goed komt. Ik was aanvankelijk journalist bij dag- en weekbladen, maar wilde niet m’n hele leven achter ongelukken aan zitten of saaie raadsvergaderingen verslaan. En vanwege de twee kleine kinderen wilde ik meer thuis werken. Zo ontstond bureau Bouwtekst en werd ik commercieel schrijver voor tal van grote en kleine bedrijven binnen de bouwwereld. Een no-nonsense wereld die bij me past: afspraak is afspraak en geen woorden maar daden. Als freelancer moet je niet alleen flink aanpoten met schrijven, maar ook zelf de acquisitie doen, netwerken, de baan op. In combinatie met het opvoeden van twee kinderen was dat teveel om ’s avonds nog aan boeken te werken. Dus dompelde ik me twee, drie keer per jaar een paar dagen onder in de stilte van het klooster van Mamelis bij Vaals. Daar vond ik de rust en de ruimte om mijn jongensdroom te verwezenlijken: schrijver worden. Maar ja, wanneer mag je je een échte schrijver noemen? Ik hou van schrijven, ik verdien al m’n hele leven geld met schrijven, ik leef er zelfs van en ik kan niks anders dan schrijven. Dat wist ik al toen ik 15 jaar was. Ik had niet de fysiek om vuilnisman te worden, niet de gladde tong om verkoper te zijn en niet de twee rechter handen voor een carrière als timmerman. Ik wilde maar één ding, schrijven. Inmiddels ben ik decennia verder, een volwassen vent, maar ik herken me nog steeds in de woorden van mijn grote idool Stef Bos, die in het nummer Rue de Moustaph zingt:
‘Ik was negentien jaar
Met de pretentie van een dichter
Die nog niets geschreven heeft
En alleen in zijn verbeelding
Tot de bodem heeft geleefd’.
Het tegenstrijdige in mij is dat ik best wel ijdel ben en blaak van zelfvertrouwen, maar tegelijkertijd niet de arrogantie heb nadrukkelijk op de voorgrond te treden. Nee, omschrijf me niet als een man van ‘bescheidenheid’, dat zijn meteen van die grote woorden. Daar hou ik niet van. Zoals ik ook nooit zal zeggen dat ik talent heb. Wat ik wel durf te beweren is dat ik een broertje dood heb aan poeha, aan dikke nekken, aan decadentie.
De Belgische tv-serie FC de Kampioenen is niet voor niets mijn lievelingsprogramma. Het gaat over vier kerels die weten dat ze gewone Jannen met de korte achternaam zijn. Dat zijn mijn helden in het normaal doen. Waarom wil iedereen toch zo graag iets voorstellen? Waarom wordt alles alleen nog maar in superlatieven uitgedrukt? Alles is vandaag de dag fantááástisch, geweldig, excellent, waanzíííínnig. Weet je wat echt waanzinnig is, de mateloze presentatie- en prestatiedwang. Dat is de gesel van deze selfie-generatie. Iedereen móet bijzonder zijn. Iedereen wil ook maar in Amsterdam wonen, het epicentrum. Ja, van wat? Ik heb juist een zwak voor keuterdorpjes. Elf jaar geleden heb ik Petra uit Heerlen leren kennen. Een liefde voor eeuwig en altijd. We verhuisden eerst naar Asenray en wonen nu in Haelen. Héérlijk! Rust, ruimte en vier keer per dag de stemmetjes van kinderen die naar de nabijgelegen school fietsen. Wat wil een mens nog meer om gelukkig te zijn.

Reïncarnatie

Hier zou je oud kunnen worden, maar dat gaat mij niet gebeuren. Ik heb nog zoveel energie, nog zoveel plannen. Ik ben een open boek, maar heb ook één geheim: m’n leeftijd. Die zal ik nooit publiekelijk prijsgeven. Ik wil namelijk gezien en beoordeeld worden zoals ik ben, zoals ik overkom en niet bij voorbaat in een hokje worden gestopt dat bij een bepaalde leeftijd hoort.
Mijn ergste nachtmerrie is wegkwijnen in een bejaardenflat achter de geraniums. Maar mocht het einde dan toch ooit komen, dan ga ik met vertrouwen. Je maakt mij niet wijs dat wij mensen al die ‘ellende en verdriet’ moeten doorstaan, enkel om een pakketje genen door te geven aan een volgende generatie. Ik reken waarachtig op een leven na de dood. En op m’n begrafenis mogen ze dat bekende liedje van Ben Cramer spelen: Hij was maar een clown. Misschien is dat nog mooier dan dat ik voortleef als schrijver. Alhoewel…

Omlijst je bedrijfsjubileum met een glossy magazine!

Een jubileum magazine; geeft je imago een ‘boost’ en versterkt de klantenbinding!

Viert je bedrijf komend jaar haar 25, 50, 75 of 100 jarig jubileum? Laten we dan eens praten over een EIGEN MAGAZINE. Want met een glossy bewaarexemplaar laat relaties en prospects op een professionele manier delen in jullie succes. Je versterkt de relatie en geeft een krachtige boost aan je imago.

Een glossy magazine dat uitnodigt, nieuwsgierig maakt, maar vooral uitstraalt wat je bent en wilt zijn voor relaties. Een magazine in HUMAN INTEREST stijl dat het contact met relaties heel transparant en persoonlijk maakt.
Een vlot leesbaar en rijk geïllustreerd magazine.
Persoonlijke en kleurrijke verhalen met directie, maar ook met medewerkers en relaties. Verhalen die trots en ambities uitstralen en professioneel zijn vormgegeven. Een magazine waarin de meerwaarde van diensten en/of producten in de schijnwerper worden gezet. Waarin de geschiedenis in een moderne vlotte stijl herleeft. Aansprekend en lekker vlot leesbaar en waarbij de blik nadrukkelijk is gericht op de toekomst! Een magazine met pakkende foto’s en prikkelende columns.
Geen tijd? Dat lossen wij op!
Samen denken we na over de inhoud en u bepaalt wat uw bedrijf zelf wenst te schrijven. Geen tijd daarvoor? Geen probleem, dan verzorgen wij de volledige uitvoering (inclusief alle interviews) en kijkt u als regisseur mee, zonder er veel tijd in te stoppen.

Reactie van een klant:

“Het jubileummagazine geeft ons cachet en uitstraling”
“De reacties op ons magazine waren overweldigend”, zegt Arie Kant van Kant Funderingstechnieken. “Het jubileummagazine gaf extra cachet aan het geweldige feest dat we dit jaar mochten vieren. Bij de realisatie hebben we bijzonder prettig samengewerkt en onze medewerkers waren enthousiast te worden geïnterviewd.
De reacties van relaties en waren overweldigend. Bedrijven die ons eerder nauwelijks kenden, zeiden nu: “Ik wist niet dat jullie die diensten ook verleenden.” En onze medewerkers die men aanvankelijk alleen kende via de stem aan de telefoon, kregen nu een gezicht. En dat werkt positief door in de communicatie met elkaar. Ook waren de reacties: “Nu ik jullie beter ken, neem ik jullie voortaan bij al mijn offerte-aanvragen mee! Want het magazine heeft mijn blik op jullie bedrijf duidelijk doen veranderen!”, aldus Arie Kant.

MIJN LEVEN……IK HOU VAN JOU!!!!!!

Mijn leven, dat ben jij. En je weet ik hou heel veel van jou, mijn leven! In al je facetten.
Van diep donker zwart, tot hel en felgekleurd rood, van al je schaduwzijden tot opperste ontroering. Ik hou van jouw mijn leven.

Maar jij weet ook, dit is die ene dag in het jaar die ik zo verfoei. Die dag dat ik mijn hoofd van je afwend – mijn leven – omdat je met zo´n gemene cynische blik van boven op me neerkijkt en zegt…..

´Manneke, ook jou maak ik vandaag een jaartje ouder!´
Maar jij weet ook, mijn leven: Ik doe er niet aan mee. Voor mij geen reden om te VIEREN DAT JE OUDER WORDT. (Denk toch eens na over die ene zin…vieren dat je ouder wordt!)
Ik hou te veel van jouw mijn leven, om ouder te willen zijn en al helemaal niet om te willen worden. Ik hou zoveel van jou, dat ik op mijn allerzwartste dagen in je hebt geloofd en wist dat het tijdelijk was en je me zou helpen er uit te komen…
Natuurlijk is alles tijdelijk, maar gun me dat ik de jaren dat ik hier mag zijn, beleef op mijn manier en dat is: sprankelend, vol emotie en passie, in jeugd, in enthousiasme en…in liefde naar jouw mijn leven.
Kijk me niet zo cynisch aan mijn leven….maar gun me mijn eigen gedachten, mijn eigen leven….
Want ik ben ik en jij bent jij…..

Waarom wél een boekhouder, echter géén professioneel (freelance) tekstschrijver?


Bij een boekhouder denkt u: daar heb ik geen verstand van, dat moet ik aan een vakman overlaten anders verspeel ik – door onkunde – te veel geld. Tevens wil ik graag regelmatig brainstormen en geadviseerd worden over tal van financiële zaken.
Is dat met een tekstschrijver niet ook het geval?

Want de juiste tekst en een onderbouwde marketing en regelmatige media-aandacht vormen een belangrijk onderwerp bij ‘succesvol zaken doen’. En verdienen zichzelf terug. Brainstormen leidt tot nieuw inzichten Ook een regelmatig overleg met een professioneel tekstschrijver leidt tot nieuwe frisse ideeën en teksten en zetten uw diensten en producten op een aansprekende manier in de schijnwerpers. Gespreksessies die leiden tot een 1-op-1 communicatie die uw adviseurs helpen bij hun verkoop.

Een regelmatig overleg leidt tot nieuwe inzichten en acties. Uw communicatie raakt veel meer de kern, waardoor u het optimale uit uw marketingbudget haalt. Enkele voordelen van een (freelance) tekstschrijver/adviseur op een rijtje:
  • Nooit meer zelf schrijven. Géén tijd verdoen met het schrijven van teksten.
  • Uw tekstschrijver altijd op korte termijn beschikbaar, ook wanneer u een belangrijke brief of (jaar)verslag of toespraak moet schrijven.
  • Het sneller en effectiever opzetten van marketing of verkoopacties
  • Krachtige teksten zorgen voor een beter imago.
  • Aansprekende teksten zorgen voor meer succes op social media
  • Professionele nieuwsbrieven worden beter ontvangen.
  • Uw website is altijd actueel, zodat bezoekers blijven terugkomen.
  • Uw bedrijf is REGELMATIG (REDACTIONEEL) AANWEZIG IN DE BLADEN!
  • U presenteert met regelmaat aansprekende projectreportages.
  • Brochures en mailingen nodigen uit tot verkoopbezoek.


Bert Heijnen Bouwtekst

Kees van den Hombergh

Over zijn boek: IK-Kees, weet wat je wilt en maak er iets van! (Het interview is te beluisteren vanaf minuut 31). Beluister het interview hier.

Jan Philipsen (ex-bassist Rowwen Heze)

Te gast bij Omroep Venlo waar hij voor het eerst iets naar buiten brengt over het boek: Christiaan (Rowwen) Hesen.
Bekijk de video.
In beide boeken mag Bert Heijnen een bijdrage leveren als redacteur en het verzorgen van de tekstcorrecties.

De redactie van het magazine van TOP Totaal werd verzorgd door Bert Heijnen Tekstcreaties.

De Lingst 73
6081 GK Haelen/gem.Leudal
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

06 24 75 0325

http://www.bouwtekst.nl
Alle rechten voorbehouden © , Bertheijnen.nl
Website beheer en onderhoud door LinQxx